20. heinäkuuta 2019

Bujoni ensimmäinen sivu!


Tervehdys!

Tätä päivää olen odottanut. Meinaan ostin jos monta monta kuukautta sitten tämän aivan ihanan Archer and Olive´n Bujon eli Bullet Journal kirjan. Ammi oli esitellyt tämän kirjan videollaan ja vaikutuin sen paperin laadusta niin paljon, että päätin hankkia itsellekin. Tilasin tämän Teippitarhasta.

Tiesin jo tilatessani, että tämä kirja tulee keräämään pitkään pölyä. Bujon tekeminen ei ole ollut minun tavoite, mutta silti se on minua kiehtonut. Ihan niinkuin kaikki Planner maailman erilaiset asiat. Joskus vaan sen oman tavan ja tyylin löytäminen kestää. Tai ihan vaatii rohkeutta aloittaa. Koska aina sitä on jonkinlainen visuaalinen mielikuva siitä, että millainen se olisi tai toivoisi olevan.

Otin oman Bujoni käyttöön ensin niin, että tallensin sinne Varalusikan washitape mallit, jotka omistan. Tein niistä itselleni muistilistan ja sillä tolalla kirja pitkään olikin. Kesäkuun alussa innostuin kokeilemaan sitä, että tekisin kirjana TO DO listoja joka päivä. Idea toimi, se oli ihanaa. Mutta kun olen to do-asioissa enemmän suttupaperin höydyntäjä, niin 2vkon jakson jälkeen päätin jättää ainakin toistaiseksi tämän idean jäihin.

Ensimmäinen aukeama käsin tehtynä Bujooni tuli liittyen esikoiseni valmistujaisiin. Sinne hieman suunniteltiin vieraita, tarjoiluja yms. Sitä oli kiva tehdä - mutta selväksi tuli myös se, että puhtaasti käsinkirjoittamalla en ehkä tule bujoani tekemään. Ainakaan vielä.

Matkan varrella minulle oli kuitenkin selkiintynyt se, että minun Bujossani päätyökalut tulevat olemaan LEIMAT, MUSTEET ja LISTAT! Muistilistat, suunnittelulistat, tavoitelistat.... mitä kaikkea sellaista sitä onkaan, jonka tiedon haluisin olevan helposti löydettävissä, ja kuitenkin toteutuksessa hieman tylsää ruutupaperia kivempi muoto.

Ja niin koitti se päivä, kun SE ENSIMMÄINEN sivu syntyi Bujooni. Päätin tehdä sivun yhteen värihaasteeseen. Siinä oli ensimmäisenä teemana SININEN ja samalla oli ajatukissa pyörinyt tehdä muisti/suunnittelulista tulevia Facebook live lähetyksiä varten. Ja siitä se idea sitten lähti. Nyt minulla on ilo esitellä sitten ensimmäinen ns. virallinen sivuni bujossa.


Tein sivun tällä kertaa ns. nurinpäin johtuen ihan siitä, että bujon tekeminen hieman jännitti. Nurinpäin tekemisellä tarkoitan sitä, että tein ensin sisällön, eli leimasin otsakkeen, päaivämäärät ja kirjoitusalueet. Vasta sen jälkeen aloin koristelemaan ja värjäämään sivua. Olisi ollut loogisempaan tehdä ne toisinpäin. Mutta lopputuloksen kannalta sillä ei ollut merkitystä.

Käytin monen eri valmistajan leimoja - niin aakkosia, numeroita, kuukausileimoja kuin koukeroita. Musteina taustalle käytin Distress Oxide musteita ja kuvioiden leimaamiseen käytin VersaFine Clair musteita. Viimeistelin valkoisella geelikynällä Gelly roll. Ja vapaalla kädellä tein viivat kirjoitusta varten. Itse olen varsin tyytyväinen lopputulokseen.

Myönnän - tämä sai minut myös innostumaan!




Täytyy sanoa kun lähden keväällä 2016 tutustumaan tähän Planner maailmaan, niin en olisi uskonut mitä kaikkea se saa minut kokeilemaan. Kalenterit ovat aina olleet minulel tärkeitä ja rakkaita. Mutta en ole koskaan ajatellut, että niitä haluisin koristella tai käyttää askarteluun.

Ensin kokeilin Happy Planneria varsin aktiivisesti 1,5vuotta. Sitten tuli ns. kyllästyminen ja jotenkin olin ihan plääh. Taukoa kesti kaiken kaikkiaan varmaan sellainan vuosi tai reilu. Kunnes tiedostamatta innostuin asiasta taas. Mutta ihan perus Burden kalenterin kautta. Nyt käytössäni on ollut heinäkuun alusta asti Erin Condren kalenteri. Näitä sivuja en vaan kuvaa, koska sisältävät paljon hyvin henkilökohtaista asiaa. Minä kirjoitan kalentereihini hyvin paljon.

Traveler´s Notebook askartelut löysin reilu vuosi sitten. Ensin aloin tehdä niihin art journalia. Sen jälkeen skräppäämään ja nykyään myös hieman Junk Journalia. Olen rakastanut niin TN:n kokoon ja monikäyttöisyyteen. Lopulta yllätin itseni ja hyppäsin Bujon maailmaan.<3 nbsp="" p="">

Tulipa pitkästä aikaan pitkät tarinat!
Kiitos kun piiaphdit ja jaksoit lukea!

Taru

1 kommentti:

Silkku kirjoitti...

Ihastuttava sivu! Minulla on myös yksi bulletti toissavuonna tehty, mutta pari vuotta olen ollut ilman, ihan kunnon kalenteri kyllä on mihin olen jotakin juttuja lainannut Bulletista 😊