13. maaliskuuta 2019

TN Scrapbooking: Muusa


Hei!

Kuten olette varmaan jo blogistani huomannut, että olen suurimman osan tämän vuoden skräppäämisistä tehnyt TN:ään eli Traveler´s Notebook vihkoon. Tässä jo useamman vuoden hyvin aktiivista skräppäämistä harrastaneena - vuodessa n. 170-250 kpl valmiita 12" sivuja tehneenä, niin minulla alkaa olla säilytys ongelma. Viime vuonna kun näin näitä videoita TN skräppäämisestä (TN Spread), niin heräsi mielenkiintoi skräpätä ja taltioida asioita. Aiemmin 2018 olin jo innostunut kovasti art journalin teosta TN vihkoihin. Joten tästä tuli luonnollinen seuraava kiinnostuksen kohde elämääni.

Siitä kun katsoin videoita ja peliliikkeitä sunnittelen niin meni hitaasti itse toimintaan. Tyypillisesti tavoilleni minä tietysti ensin hankin Studio Calicon TN kitin vuodeksi. Ilmankin olisi kyllä pärjännyt. Ja siitä sitten lähdin varovaisesti kokeilemaan.

Aikoinaan kun aloitin Happy Plannerin pitämistä, niin minua inspiroi siinä juuri valokuvien, tekstin ja päiväkirjamaisen ilmeen yhdistäminen. Pidin Happy Plannerissa kirjaa tällä tyylillä yli vuoden. PIeniä taukoja välillä, mutta aina jaksoin siitä taas innostua. Mutta minua ärsytti sitten kuitenkin se tilan pienuus. Ja sen vuoksi tämä tuntui heti niin upealta tavalta taltioida omaa elämää ja tarinoita siitä.

Samalla olen kovasti hakenut omaa tyyliäni skräpätä tähän. Ja juuri tällä hetkellä minulla on 2 hyvin erilaista tyylitä tämän tekemiseen. Ensinnä on tämä perinteinen tyyli - blankko vinko, värit, musteet, sapluunat, leimat yms monipuolisessa käytössä. Ehkä ripaus mixed mediaakin mukana. Se on sitä viihdyttävintä ja mukavinta taltiointia. Mutta ne taltioinnit tulee yleensä someen ja julkiseen jakoon, niin sitä tarinaa ei tule niihin liitettyä niin paljon, kuin olisi ehkä hyväkin lisätä kylkeen.

Toisena tapana tehdä TN skräppäämistä on tehdä se hyvin vähäeleisesti näihin ns. valmiisiin Studio Calicon vihkoihin. Näissä vihkoissa on joka sivulla joku kuvioitu sivu plus ruudullinen sivu. Näissä on paljon väriä ja ilmettä jo ilman mitään ihmeellistä panostusta lisää. Näihin vihkoihin olen alunjälkee alkanut taltioimaan pienemmällä koristeiden ja tavaran määrällä enemmän niitä arkisia tapahtumia minun elämässäni. Joskus vaan muistoksi, joskus kirjoittaakseni hassua tarinaa tms. Sitä en tiedä vielä paljono näitä sivuja tulen jatkossa blogissani jakamaan, koska niissä voi olla hyvinkin henkilökohtaisia juttuja.

Juuri tämä sivu on sellaisesta Studio Calicon vihkota johon pyrin taltioimaan joka päiväistä elämää simppelisti muistoksi itselleni. Otin yhden vihkon käyttöön johon olen aloittanut tarinoiden kertomisen tammikuusta 2019!

                                                                    💜  💜  💜

I was excited about the Traveler's Notebook scrapbooking last year. I look many many YouTube videos, order Studio Calico TN Kits for one year, trying make pages....  I try to find my own style to make everyday recording of my life on TN. I've noticed that your two clearly different style to do my TN spreads. First is with inks, colors, stencils, stamps and so on. Second is with Studio Calico´s materials and stamps.


Näitä vihkoja voi tehdä loistavasti itsekin. PIdän myös kursseja tästä tyylistä askarrella.




Kiitos piipahduksestasi!

Ei kommentteja: