6. toukokuuta 2017

Mun artti kirjat!


Kun minä aloitin art journalin harrastamisen n. 3,5v sitten niin yksi minun suurimpia haaveita oli, että kun minä joskus saisin kirjan täyteen. Valmiin kirjan valmiiksi. Eikä vaan keskeneräisiä .... oikeasti ei siihen uskonut, että se päivä joskus tulee. Tästä syystä kun haaveilin niin kovasti valmiista kirjasta eli täydestä kirjasta, niin en sallinut itseniäni aloittamaan jatkuvasti uusia kirjoja. Vaan kerrankin kaikessa piti olla joku logiikka. Peruskirjoja sai olla vaiheessa 2 kpl, ja muuten niiden kesken työstetävien kirjojen piti olla jotain eri mallia/muotoa. Ja tällä logiikalla pääsin maaliin ensimäisen kerran vuoden päästä siitä kun olin aloittanut runsaamman art sivujen teon. Silloin sain ideani alkaa koristelemaan valmistuneet kirjani juoksevalla numeroinnilla.

Nyt olen tullut siihen hetkeen kun minulta ovat täyttyneet myös kirjat nro 2



.... ja nro 3



Mutta toki jos on ihana saada kirja valmiiksi, niin on se myös aina niin upea hetki ottaa uusi iskemätön kirja käyttöön. Nykyään muuten aloitan kirjani keskeltä enkä ensimmäiseltä sivulta. Samoin täytän kirjaa sikin sokin sivuja sieltä, että kirja täyttyy ja pyöristyy mahdollisimman tasaisesti. Ja minut tekniikoille kirjoissaon sivuja "liikaa", joten liimailen niitä yhteen, jotta kirjasta tulee sopivan kokoinen.

No mitä kirjoja minä suosin.... no suosikkini on kaikki Dylusions kirjat - kokoon ja väriin katsomatta! Sekä Moleskine kirjat. Moleskinestä käytän eniten Sketchbook kirjoja - sitä saa punaisena ja mustana. Tykkään valtavasti myös Moleskinen akvarellikirjoista, mutta niitä on varsin haastava saada, joten siksi ei tule niin paljon käytettyä, mitä haluisin.

Tosiaan minulla on aina työn alla 2 kirjaa perusmallista, eli juuri tämä Moleskinen sketchbook sekä dylusionsin peruskirja. Näiden koko on noin. 5" x 8".  Mutta toki haluan, että käytössäni on myös muita kokoja... isompia, pienempiä, neliöitä, leveeesti aukenevia jne... tässä on pino minun tällä hetkellä keskeneräisistä kirjoistani...


Itse en pahemmin harrasta kirjojen tekoa, toki toisille sekin on aivan loistava tapa tehdä mieleisiään art journal kirjoja.

OIkein ihanaa kevättä art journalien parissa!

Taru


Ei kommentteja: